Jordi Clos Llombart de Derby Hotels Collection obté el premi CaixaBank Hotels & Tourism a la trajectòria empresarial a Barcelona

Jordi Clos Llombart de Derby Hotels Collection obté el premi CaixaBank Hotels & Tourism a la trajectòria empresarial a Barcelona

 

  • Enguany els guardons celebren una edició especial que reconeix el recorregut empresarial dels premiats

 

  • La directora territorial de CaixaBank a Barcelona, Maria Alsina, ha destacat l’aposta i el compromís de l’entitat amb el sector a través d’aquests premis.

 

Barcelona, 29 de novembre del 2021

CaixaBank ha atorgat un reconeixement a Jordi Clos Llombart (Derby Hotels Collection) per la seva trajectòria empresarial a Barcelona, en el marc de la quarta edició dels premis Hotels & Tourism. Aquest any els guardons celebren una edició especial que commemora la trajectòria de les empreses i professionals premiats. Jordi Clos Llombart ha rebut aquest reconeixement de CaixaBank per la seva trajectòria professional com a fundador de la companyia Derby Hotels Collection el 1968, amb més de 22 actius de luxe a nivell nacional i internacional, així com per la seva implicació amb el sector hoteler. És President del Gremi de Hotelers de Barcelona i ​​és vicepresident del consorci Turisme de Barcelona. I, a més a més, perquè a nivell social i cultural és el fundador i president del Museu Egipci de Barcelona i creador de la Fundació Arqueològica Clos entre d'altres.

La directora territorial de CaixaBank a Barcelona, Maria Alsina, ha explicat que aquesta edició especial dels premis Hotels & Tourism de CaixaBank té com objectiu reconèixer el recorregut empresarial dels premiats i la seva aportació a un sector clau per l’economia espanyola. A més, ha afegit que, amb aquesta iniciativa, “CaixaBank reafirma el seu compromís amb el sector” i ha destacat que l’entitat financera “vol continuar sent una peça clau per la recuperació d’aquest sector fonamental per al país i donar suport a les seves necessitats”.

“Fa més de quaranta anys que em vaig incorporar com a soci de la companyia i aleshores no em podia imaginar que arribaria a crear una empresa amb més de 20 hotels, cadascun d’ells amb identitat pròpia”, explica Jordi Clos, president de Derby Hotels Collection. Considero que he dedicat la meva vida al progrés de Barcelona, amb un clar compromís amb la ciutat i amb el turisme, valors que he mantingut al llarg dels anys amb cada projecte que hem emprés”.

El proper 19 de gener, CaixaBank Hotels & Tourism reunirà els premiats de les diferents comunitats autònomes en l’estand que CaixaBank posarà en marxa a la Fira Internacional de Turisme (FITUR).

 

Suport al sector turístic i hoteler

Aquest guardó és una mostra més de l’aposta de CaixaBank pel mercat turístic, un suport que es materialitza a través de la seva línia de negoci especialitzada CaixaBank Hotels & Tourism, que té com a objectiu l’impuls del mercat turístic a través d’un model de proximitat amb les empreses i negocis hotelers. Aquesta especialització i coneixement de l’àmbit del turisme ha permès que CaixaBank, durant la crisi derivada de la COVID-19, hagi posat a la disposició dels clients del sector turístic mesures específiques de suport, entre les quals destaquen la concessió de línies de liquiditat i la moratòria o mancances en els crèdits hipotecaris, amb la finalitat de preservar al màxim la liquiditat de les empreses.

CaixaBank Hotels & Tourism compta amb més de 10.000 clients del sector de l'allotjament turístic i està posicionada com un referent per aquest segment d'empreses amb capacitat per detectar les necessitats del sector i secundar-lo amb el servei personalitzat que requereix a través d'un equip de 30 professionals especialitzats en el mercat hoteler i de més de 1.500 assessors de CaixaBank Empreses. A través d’aquesta divisió especialitzada, CaixaBank posa a la disposició del mercat hoteler una oferta de productes i serveis diferencials per ajudar a optimitzar la rendibilitat del seu negoci i a simplificar la seva activitat diària, tenint en compte les necessitats dels diferents subsectors: hotels, allotjaments turístics i càmpings.

A més, CaixaBank Hotels & Tourism té una sensibilitat especial amb els projectes socialment responsables, com per exemple aquells que incorporen millores en eficiència energètica, accessibilitat, gestió de l'aigua i residus, o que promoguin la incorporació laboral de persones en risc d'exclusió. En aquest context, CaixaBank destaca per la seva actuació responsable i així li ho reconeixen els principals organismes internacionals. L’índex de sostenibilitat mundial Dow Jones Sustainability Index la situa entre els millors bancs mundiales en termes de responsabilitat corporativa.

Hotels & Tourism té convenis amb més de 40 federacions i associacions hoteleres, i organitza periòdicament trobades amb empresaris referents del sector per tota la geografia espanyola. A més, l'entitat financera és membre de l'Organització Mundial del Turisme, l'organisme de Nacions Unides encarregat de la promoció d'un turisme responsable, sostenible i accessible per tots.

 

Derby Hotels Collection

Derby Hotels Collection va ser fundada el 1968 per en Jordi Clos. Actualment compta amb 22 actius de luxe (hotels, aparthotels i apartaments turístics) a Barcelona, ​​Madrid, Londres i París amb un total de 1.200 habitacions.

Una característica molt peculiar d'aquesta companyia, a causa de l'afició personal per l'art del president de la companyia, Jordi Clos, és que tots els hotels de la cadena acullen una col·lecció privada dins del mateix hotel i fins i tot dins de les habitacions mateixes. Són obres d´art tant antic com contemporani. A més, tots els hotels estan ubicats en edificis històrics com palaus, cases senyorials o construccions emblemàtiques.

Cada espai s'ha pensat i dissenyat amb un element diferenciador on preval la qualitat i l'estètica.

A més de l'art, els hotels es distingeixen per la gastronomia. Tant el restaurant CEBO a l'Hotel Urban 5*GL de Madrid com La Terrassa del Claris al Claris Hotel & Spa 5*GL de Barcelona, amb el xef Aurelio Morales al capdavant, són una mostra d'aquesta estratègia que pretén diversificar els ingressos amb una oferta de F&B refinada i única.

 

Perspectives optimistes pel sector

Segons l’últim informe sobre Turisme publicat per CaixaBank Research, les perspectives pel sector turístic conviden a ser més optimistes. La situació del sector ha millorat molt significativament durant els mesos d'estiu i ha batut les previsions de bona part de les empreses del sector. La vacunació de gran part de la població, la posada en marxa del Certificat Digital COVID de la UE, la gran demanda turística embassada i la moderació de les restriccions en l'hostaleria han estat el compendi de factors que han donat suport a una recuperació molt important i necessària pel sector.

En aquest context, les previsions de CaixaBank Research apunten al fet que l'any 2021 tancament amb un PIB turístic en un 54% del nivell de 2019, creixent un 55% anual. De cara a 2022, les perspectives es mantenen optimistes: la consolidació de les bones xifres de turisme domèstic i UE, i la gradual recuperació dels mercats emissors britànic i americà, situarà el PIB turístic en un nivell del 88% del de 2019, registrant un creixement del 63% anual. Aquestes xifres permetrien que l'exercici 2022 ja sigui rendible per una àmplia majoria del sector, després de prop d'un any i mig molt dur. Amb això, des de CaixaBank Research es reafirma que la sostenibilitat de la indústria turística a llarg termini està fora de dubtes i que aquesta tornarà a tenir un paper de destacat motor de creixement de l'economia espanyola.